torsdag 13 maj 2010

Gitarrtårta

Så här blev tårtan jag spacklade med ganache. 
Den är täckt med sugarpaste med platta och noter av chokladsugarpaste och gitarr och bokstäver i flowerpaste. 
Fyllningen blev geishafluff och hallongrädde.







Så här såg den ut innan jag la på sugarpasten. 


Spacklad med mörk chokladganache och penslad med piping gel utspädd med vatten. I boken tycker dom att man ska använda syrup gjord på marmelad och vatten men den skulle kokas upp och silas och...nej...alldeles för omständigt för lite "klister"! Länge leve piping gel! Det funkar både för att fästa saker, spritsa med, göra "vatten" med och för att göra vispgrädde stabilare.

5 kommentarer:

BeBest sa...

Du är ju otrolig!
Jösses!
:O)

Hanna - Bakfnatt sa...

Kan bara hålla med om det du skrev i föregående inlägg: tårtan ser verkligen superjämn och fin ut, med en riktigt skarp kant! =)

Idas Söta sa...

Vad snyggt täckt tårtan blev med ganachen under! Jättefin!

Anonym sa...

Huuuuur lyckas du med dessa kanter?!
Jag försöker och försöker och jag får inte till dessa skarpa och raka kanter, snälla hjälp mig!

Tack för en toppenblogg!!

Mvh Sara

Anonym sa...

Du får gärna skicka ett mail på hur du gör och vad du använder

sara_andersson88@hotmail.com

Mvh Sara